Lato w pełni, za oknem słońce i wysokie temperatury… W wakacje łatwiej ulegamy pokusom i chętniej sięgamy np. po lody. Ale wśród Was znajdą się pewnie również amatorzy gofrów. Te oryginalne to całkiem sporo kalorii, pochodzących głównie z białej mąki, tłuszczu i cukru. A gdyby tak zrobić dietetyczne gofry? Nie dość, że ze sporą zawartością białka to jeszcze będą niskokaloryczne fit gofry?

 

Dietetyczne gofry; Składniki (2 gofry):

  • 20g odżywki białkowej (o dowolnym smaku, u mnie odżywka kokosowa)
    50g chudego twarogu
    1 jajko
    1 łyżka mąki ryżowej brązowej (ja po prostu zmieliłam brązowy ryż) – można zamienić na mąkę razową lub owsianą
    1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
    Do dekoracji: jogurt naturalny i maliny

Dietetyczne gofry, wykonanie:

Białko oddzielić od żółtka i ubić. Żółtko utrzeć z twarogiem, dodać odżywkę białkową (po 1 łyżce) i mąkę. Do żółtek dodać białka i delikatnie wymieszać. Na dobrze rozgrzaną gofrownicę (musi być dobrze rozgrzana i z powłoką nieprzywierającą. Jeśli powłoka jest uszkodzona lepiej powierzchnię lekko posmarować olejem) wylać masę i poczekać aż gofry się upieką. Żeby wyjąć gofry najlepiej wyłączyć gofrownicę, poczekać aż chwilę ostygnie i dopiero wyjąć gofry (najlepiej wyjmują się, gdy najpierw podważy się wszystkie boki i dopiero powoli wyjmie).

 

Pozdrawiam,

Maja Czerwińska-Rogowska, dietetyk Gryfice