Nie ma nic lepszego nie domowe pieczywo 🙂 Te bułki graham robi się dość łatwo i szybko a dodatkowo wiemy co znajduje się w środku – bez polepszaczy i wzmacniaczy. Polecam zrobić od razu z podwójnej (a najlepiej  potrójnej) porcji 🙂

Fit bułki razowe – składniki (na 6-8 bułeczek):

  • 180g mąki Graham t. 1850
  • 70g mąki żytniej t. 720
  • 25g świeżych drożdży
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • 1,5 łyżki wody do rozczynu + ok. 1/3 szklanki letniej wody do wyrobienia ciasta
  • 0,5 łyżki soli

Fit bułki razowe – przygotowanie: 

Drożdże zasypać cukrem, dodać wodę, rozrobić, dodać sól i odstawić do wyrośnięcia. Mąki przesiać (mąki z pełnego przemiału przesiewają się słabo dlatego przesiewam to co się da a to co zostaje na sitku dodaję na koniec). Gdy drożdże już wyrosną, dodajemy mąki i wodę i wyrabiamy ciasto o konsystencji gęstszej niż na zwykłe ciasto drożdżowe. Po wyrobieniu znowu odstawiamy do wyrośnięcia. Gotowe ciasto dzielimy na 6-8 bułeczek (jeśli ciasto za bardzo się klei- zwilżcie dłonie) i układamy na papierze do pieczenia. Piec w 150 st (z termoobiegiem) do czasu aż się lekko zrumienią.

Pozdrawiam,

Maja Czerwińska-Rogowska

Dietetyk kliniczny